Jørn Ladegaard ved Skyttelavets 10 års jubilæum 2016

Nyborg Marineforenings Skyttelav

Nyborg Marineforenings Skyttelav blev startet i 2006, Marineforeningens formand Børge Ferning opfordrede Bjørn Andersen til at afholde en stiftende generalforsamling den 14. juni 2006.

På generalforsamlingen blev der valgt en bestyrelse på 3 personer med Bjørn Andersen som formand, der samtidig indledte et samarbejde med Nyborg Skytteforening.

Efterfølgende blev der på sensommeren afholdt en ekstraordinær generalforsamling, hvor repræsentanter fra Landsskytteudvalget og Nyborg skytteforening var til stede. Det satte gang i skydningen, hvor Nyborg Skytteforening lægger baner,våben og ikke mindst instruktion til.

I den forløbne tid, hvor der hver uge skydes onsdag aften og søndag formiddag har skyttelavet deltaget i forskellige arrangementer, bl.a. hjemmebaneskydningen, hvor der er opnået pæne resultater, med to førstepladser og en andenplads. Deltagelse i landsskyttestævne har givet en andenplads og en fjerdeplads.

Distriktsskydningen på Fyn, hvor skyttelavet har hjemført pokalen ti gange ud af elleve deltagelser må siges at være suverænt.

I tiden der er gået, har skyttelavet udviklet et fantastisk socialt samvær med Nyborg Skytteforening og flere af lavets medlemmer har således deltaget i stævner under De Danske Skytteforeningers regi.

Skyttelavet består i skrivende stund af 22 medlemmer.

Formand  Tlf.: 2163 5487

Jørn Ladegaard