Nyborgs borgmester Kenneth Muhs og Skytteforeningens formand Dorrit Møllegaard, samt Bent Larsen og Jørn Ladegaard fra Nyborg Marineforenings Skyttelav

Nyborg Marineforenings kor indledte aftenen med en række festlige sømandssange og det satte hurtigt humøret op i festligt gear.

Det gode humør var der ikke noget i vejen med.

Vores egen Per Thorhauge var et overraskende og sjovt indslag i festaftenen.

Her får Skyttelavets Formand Jørn Ladegaard overrakt den nye vandrepokal

Landsskyttestævne i Nyborg 2018

Skyttelavets formand Jørn Ladegaard

I weekenden den 17 – 18 marts blev det årlige Landsskyttestævne for Danmarks Marineforenings Skyttelav afviklet i Nyborg. Der deltog 156 skytter fra 19 skyttelav.

Skydningen foregik i Skytternes hus på Halvej 8, og afviklingen gik rigtig godt med stor hjælp fra Nyborg Skytteforening.

Landsmødet blev afviklet i et mødelokale I Nyborg Hallerne, og det festlige og kulinariske foregik i et telt opstillet ved Marineforeningen. Her var vejret bestemt ikke med os, idet det var både meget koldt og blæsende, men deltagerne til festmiddagen om aftenen var opfordret til ikke, at komme i skjorteærme og tynde sommerbukser, så man holdt rimeligt varmen i det opvarmede telt. De frivillige hjælpere fra Marineforeningen gjorde et kæmpe arbejde for at arrangementet forløb godt, og maden fra Henriks Diner var rigtig god.

Om søndagen var forholdene i teltet til frokosten og præmieuddelingen helt perfekte.

Og resultatet af stævnet blev at Nyborg Marineforenings Skyttelav vandt holdkonkurrencen for 6. gang i træk. Nummer 2 og 3 blev Esbjerg og Kerteminde Skyttelav.

Her får Skyttelavets Formand Jørn Ladegaard overrakt den nye vandrepokal af Marineforeningernes Skytteudvalgsformand Pierre Jensen og Skytteudvalgskasserer Gunnar Kristensen. Den tidligere pokal har Nyborg vundet til Ejendom.

Skyttelavets formand Jørn Ladegaard sluttede Landsskyttestævnet med at sige tak til deltagerne for at være fair i konkurrencerne og positive og i godt humør, selvom vejrguderne havde drillet. Han glædede sig til Landsstævnet i Esbjerg næste år.

Skyttelavet takker butikken Meny for at have sponsoreret vinen til Dronningens skål, og bryggeriet Albani for at have sponsoreret flotte præmier, samt drikkevarer til Landsmødet.

Tillykke

Der skal her fra Nyborg Marineforening lyde et stort tillykke til Skyttelavet med det flot gennemførte arrangement og det meget fine resultat.