Besøg på Albani 25. april 2019 - KUN for medlemmer!

Nyborg Marineforening har modtaget en invitation til bryggeribesøg den 25. april 2019 kl. 17.00 til ca. 20.30 på Albani Bryggerierne, Tværgade i Odense.

Deltager antal er max. 35.

Det er sidste gang, at der er mulighed for et bryggeribesøg, idet Albani Bryggerierne ændrer koncept for sådanne arrangementer. Vi er taknemmelige for, at Albani bryggerierne har tænkt på os – også i denne situation.

Praktisk vil tilmeldingen foregå på følgende måde:

Der fremlægges en tilmeldingsliste den 8. april kl. 10.00

Tilmelding sker efter "Først til mølle princippet" og betaling skal ske ved tilmelding!

Pris: Kr. 150,00-  der dækker leje af en bus til transport frem og tilbage, så der er mulighed for at nyde en genstand eller to.

Afgang fra Nyborg kl. 16.00

Afgang fra Albani Bryggerierne senest 20.30.

Rejseudvalget Nyborg Odense og Kerteminde Marineforeninger

Generelle bestemmelser:

For alle rejser gælder, at man bør have en rejsesygeforsikring og afbestillings forsikring.

Det Gule Sygesikringskort kan ikke længere anvendes som rejseforsikring. Derfor skal det blå EU sygeforsikringskort medbringes.

Dit pas skal være gyldig mindst 6 mdr. ved afrejsetidspunktet, og skal altid medbringes på rejse til udlandet.

I så fald kan der refunderes hele eller dele af det indbetalte beløb fra din forsikring, under følgende forhold.

Ved frafald til rejsen, pga. sygdom, dødsfald i nærmeste familie kan refusion fås ved henvendelse til dit forsikringsselskab.

Der indbetales et a conto beløb ved indtegning. Hvis der sker ændring i rejsedato eller indhold tilbagebetales a conto beløbet 100%.

2 mdr. før rejsedatoen betales det fulde beløb for rejsen og evt. erstatning søges over forsikringsselskabet (se ovenfor)

Til brug for at søge erstatning, udsteder Marineforeningen attest for tilmeldingen og betaling til den rejse der, søges refusion for.

Det er vigtigt, at du undersøger, før rejsen, hvilke dokumentationer og attester dit forsikringsselskab forlanger for bl.a. betaling m.m.

Rejseudvalget

Endags tur til Industrimuseet i Horsens mm.

Marineforeningen byder igen på en spændende udflugt.

Fredag den 10. maj 2019.

Denne gang skal vi igen besøge et af de skønne steder i Jylland.

Vi kører via Lillebæltsbroen til Østjylland i den flotte forårsluft med grønne skove og udsprungne bøge.

Efter en kaffepause, Vejle området, kører vi til Horsens, hvor vores første besøg er Industrimuseet.

Et spændende museum, der fortæller og fremviser hvordan tiden var da vores forældre arbejdede på fabrik og hvordan børn gik i skole.

Her bliver der også mulighed for at se Nimbus museet. Motorcyklen som blev produceret af firmaet Fisker og Nielsen (Nilfisk).

Efter besøget køres til den lille ø Alrø, hvor vi får serveret en kæmpe tartelet, efterfulgt af kaffe og kage.

Fra Alrø kører vi via Ejer Bavnehøj tilbage mod Fyn.

Fredag den 10. maj 2019.

Afgang:

kl. 07.00 fra stuen Vesterhavnen 70 A. Nyborg.

Kl. 07.30 fra Margrethe plads i Kerteminde. (ved min. 8 deltagere).

Kl. 08.30 kaffepause med kringle.

Kl. 09.30 rundvisning Industrimuseet i Horsens.

Kl. 11.00 prc. afgang mod Alrø.

Kl. 11.40 frokost.

Kl. 14.00 Via Ejer Bavnehøj tilbage til Fyn

KL. ca. 19.00 tilbage i Nyborg.

Pris kr.  495,00 (ved 40 deltagere)

Tilmelding snarest og senest den 1. april.

Tilmelding via indbetaling i stuen eller på konto: 3914 3216397908. Husk at skrive navn i rubrikken: besked til modtageren!

3-dages tur til Slien, Kappeln og Rendborg

Marineforeningens 3 dages tur til området ved Slien, Kappeln og Rendsborg.

Den 12. 13. og 14. august 2019.

Pris kr. 2975,00 pr. person i Dobbeltværelse. Tillæg for enkeltværelse kr. 410,00.

Tilmelding: Senest 1. juni på liste i stuen eller på mail: kurtkleintaanquist@webspeed.dk.

Betaling i stuen eller på konto 3914 3216397908.

12. august.

Kl. 08.00 Afgang fra Stuen Vesterhavnen 70 A, Nyborg.

Undervejs kaffe ved bussen.

Kl. ca. 12.00 frokost på restaurant Cristian den IX i Lyksborg.

Kl. 13.30 Rundvisning på Lyksborg slot.

Kl.  ca. 16.30 ankomst til Hotel Angler Hof, Süderbrarup.

Kl. 19.00 middag 2-retter på hotellet.

13. august.

Kl. 07.00 Morgenmad på hotellet.

Kl. 0815 Afgang til Slesvig.

Kl. 09.00 Sejltur på Slien til Kappeln, der serveres frokost på båden m.m.

Kl. 15.15 ankomst til Kappeln med tid på egen hånd.

Kl. 16.45 afgang fra Kappeln til Süderbrarup.

Kl. 19.00 ”festaften” med 3-retters middag. Påklædning uniform eller lign.

Under broen hænger en færge som transporterer biler over Kielerkanalen. Hængefærgen hænger i lange stålwirer og den transporterer gratis personer og biler frem og tilbage fire gange i timen mellem kl.5 og kl.23. Den tilbagelægger de 135 meter på 1,5 min.

Jernbanebroen med Hængefærgen der blev påsejlet i 2016, så den eksisterer ikke længere - men man er i færd med at bygge en ny!

14. august.

Kl. 07.00 morgenmad på hotellet

Kl. 08.30 afgang fra hotellet.

Torvet i Rendsborg

Bustur gennem Hütterne Berge til Rendsborg, byrundtur.

Kl. 12.00 frokost på restaurant Alte Markhalle.

Efter frokost, tid på egen hånd i Rendsborg.

Kl. 15.00 afgang fra Rendsborg mod grænsen for indkøb.

Kl. 17.00 afgang fra grænsen.  kl. ca.19.30 tilbage i Nyborg.

Tur til Normandiet v/Gislev

Særtilbud til medlemmer af Nyborg Marineforenings medlemmer: Periode: Den 30. august – 8. september 2019.

I samarbejde med Gislev Rejser og deres mangeårige rejseleder Kurt Klein Taanquist, tilbydes 10 dages rejse til Normandiet/Bretagne til gruppepris kr. 7978,10. (normalpris kr. 8398,00) tillæg for enkeltværelse kr. 1798,00.

Turen går gennem Holland/Belgien til Normandiet til vikingernes gamle by Rouen. Her er der spændende oplevelser om vikingernes gamle hovedstad og Historien om Jeanne d’Arc. Og udflugt til Monets have.

Herefter tages et smut til Bretagne hvor der overnattes i St. Malo, Kaphornernes hjemby, en flot gammel fæstningsby med interessant historie. Herfra kan man booke en heldagstur til Jersey, kr. 350,00, En udflugt til den gamle middelalderby Dinan, inkluderet.

Fra Bretagne sætter vi via Mont-Saint-Michel, den store Klosterø i Cancale bugten, kursen mod Bayeux med det spændende Bayeux-tapet. Herfra til Byen Caen, hvorfra vi besøger invasionskysten, hvor landgangen foregik den 6. juni for 75 år siden, en spændende og bevægende dag langs med kysten. På vej hjem besøges fronten fra 1. verdenskrig ved Somme.

Grupperabat kræver at der er mindst 8 tilmeldte til rejsen. Til rejsen betales et obligatorisk adm. tillæg kr. 45.00

Interesserede skal tilmelde sig til Kurt Klein Taanquist snarest og senest 1. maj i stuen. Der holdes informationsmøde søndag den 10. marts kl. 10.00 i stuen.