Jule- og nytårsbrev v/formanden

"Overnissen" byder alle velkommen!

Kære alle - I ønskes alle en rigtig glædelig jul og et godt nytår!

2019 har været et rigtigt godt år i Nyborg Marineforening. Året har budt på mange spændende og velbesøgte arrangementer samt afholdelse af og deltagelse i lokale og nationale mærkedage med H.M. Dronningens besøg i Nyborg den 31. maj som et absolut højdepunkt.

Flere foreninger har besøgt stuen og fået en orientering om Marineforeningens arbejde og virke. Det har sammen med projekt FORSAVN medført en synliggørelse af foreningen i byen, hvilket har medført en stor medlemstilgang. Det historiske arbejde fortsatte i 2019 med udgivelsen af publikationen FLÅDENS RAN som en flot julegave til medlemmer, annoncører og sponsorer.

Året sluttede med en række julearrangementer, der begyndte den 10. november, da vennerne fra Kerteminde holdt deres juleafslutning i Nyborg. Et rigtigt godt arrangement, der cementerer et godt samarbejde. Den 7. december var det Nyborgs tur til at fylde stuen med glade medlemmer og ledsagere. Hovmesteren havde fremtryllet et overflødighedshorn af kulinariske oplevelser, der indfriede alle forventninger. Den 13. december havde vores dygtige kor inviteret til et arrangement med titlen ”Syng julen ind.” I en totalt udsolgt stue lyttedes til et flot program efterfulgt af fællessang med julens smukke melodier. Aftenen sluttede med gløgg, æbleskiver og et godt socialt samvær. Den 15. december var det børnenes tur. En tradition vi har haft i mange år er børnenes juletræsfest. Intet er skønnere end at se alle disse forventningsfulde børneansigter når de betragter det store juletræ og glæden og iveren når de kalder på julemanden. Jeg tror at alle deres forventninger blev indfriet og ikke mindst da godteposerne blev delt ud af julemanden. Måske er der et par nye medlemmer ad åre i denne dejlige børneflok🙂.

PS: Julebrevet er også indsendt til Under Dannebrog.

Kurt Verner.