Arrangementer og frokoster 1. halvår 2024

06-01: Nytårsparole:

KUN FOR MEDLEMMER – PÅKLÆDNING UNIFOR ELLER LIGN.

Lørdag den 6. januar kl.10.00 – 14.00

Parolen indledes af Orlogspræst Camilla Munch

Efter andagten serveres kaffe og småkager - gratis

Parolen afsluttes med fællesspisning                                                              Kr. 100,00

Der afholdes alm. lørdagsfrokost følgende dage: 03-02, 17-02, 02-03, 16-03, 06-04, 11-05, 01-06, 22-06, 10-08, 24-08.
Mødetid kl. 11.30   Deltagere max. 40 personer.

13. jan.: Symfoni af smørrebrød a’ la’ Charlotte.                                                Max 40 personer.

20. jan.: Lørdagsfrokost med foredrag ved: Robert Dølling - fungerende. næstformand.      NYT
Tema: Fiskeriinspektion i Danske farvande
Vilkår, udførelse og konsekvenser. Robert er ansat i Fiskeristyrelsen, så det er en duk frisk fortælling.                                                                                                                                Max. 40 personer.

9. febr.: Generalforsamling: gratis, spisning kr. 100.
Påklædning: uniform eller tilsvarende.

24. febr.: Tarteletfestival a’ la’ Hans. Spisning kr. 150 Max 40 personer.

9. marts: Lørdagsfrokost med foredrag ved: Nicolai Knudsen,                                             NYT
museumsinspektør, cand.mag. Østfyns’ s Museer.

Tema: Nyborg som anløbshavn i middelalderen og datidens skibe og deres anvendelse.
Spisning kr. 100                                                                                                  Max 40 personer.

13. april: Middag inspireret af området syd for München.
Spisning kr. 150                                                                                                  Max. 40 personer.

15. april: kl. 10.00 - Pudsedag

Foreningen er efterfølgende vært ved en let frokost

16. april: kl. 09.00 - Rengøringsdag

Foreningen er efterfølgende vært ved en let frokost

20. april: kl. 10.30 - Marta-frokost. Vi ser filmen og efterfølgende nyder vi en god ”Martha frokost” Spisning kr. 150

4. maj: Nedlæggelse af Snublesten.
Nedlæggelse af Snublesten til minde om fire dræbte modstandsfolk fra Nyborg fire forskellige steder i byen. Detaljeret program i blad nr. 2.

kl.19.00 - Danmarks befrielse. Indlæg om befrielsen og besættelsen samt Alsang med koret.
Kaffe og brød. Pris 60 kr.

25. maj: Lørdagsfrokost med foredrag ved: Hans Christian Bjerg, fhv. overarkivar ved Rigsarkivet og historiker. Tema: En hændelse fra den kolde krig ” Ubåden der ramte Sverige”.
Den Sovjetiske ubåd U 137, der gik på grund i Skærgården i oktober 1981.     Max 40 personer. NYT

6. juni: I samarbejde med Nyborg Kommune afholdes en mindehøjtidelighed på Kongens Skibsbro i anledning af 80 året for D-dag og til minde om og ære for de omkomne søfolk i krigen 1939 - 1945. Særlig program i blad nr. 2.

Påklædning: uniform eller tilsvarende.

15. juni; FREGATSKYDNING

Lørdag den 15. juni kl. 9.00                                                               KUN FOR MEDLEMMER

Vi starter med kaffe og rundstykker i stuen og efter skydningen er der frokost i stuen. Pris 75 kr.

16. juni: TUREN GÅR TIL ESBJERG. Se program i Bladet.

28. juni: SYNG SOMMEREN IND. Sild - nye kartofler og ost. Underholdning ved Marinekoret.

Spisning kr. 100                                                                                                   Max 40 personer.

3. aug.: Fiske buffet a’ la’ Jette.                          Spisning kr. 150                       Max 40 personer.

17. aug.: Sømandsfrokost: Syng sammen med forsangere fra koret.                NYT

Spisning kr. 100                                                                                                     Max 40 personer.

29. aug.: Mindedag for 29.aug. 1943 på Nyborg Havn
Detaljeret program er med i blad nr. 2.

Deltagelse er gratis. Påklædning: uniform eller lignende.  KUN FOR MEDLEMMER